29 februarie 2012

Prajitura Adela

Am numit-o asa pentru ca reteta este de la doamna Adela, prietena de familie si sefa mea :D. Vazusem noi intr-o revista o prajitura cu foi de napolitana si si-a aminitit o reteta pe care o facea cand timpul ii permitea muuult mai mult decat acum.
Si pentru ca implica masina de tocat si eu n-am de nici un fel am dus toate ingredientele la mama si da-i bataie. Desi nu-mi place sa se bage nimeni peste mine cand gatesc, azi am avut-o ca asistenta pe mama.
Reteta este extraordinar de simpla si tot asa de gustoasa. Merge si de post daca inlocuim untul cu o margarina mai buna.

Ingrediente:

un pachet de foi pentru napolitane (eu am avut unele mici si nu prea mi-a convenit)
1 kg rahat (din acela colorat)
1 pachet de unt
1 cana de miez de nuca
2 lamai (eu am avut 2 mici)


Lamaia am taiat-o in bucati mici. Rahatul si lamaia le-am dat prin masina de tocat. Neaparat cand treceti prin masina de tocat sa alternati rahatul cu lamaia.La o mana de rahat, imediat dupa el sa treceti lamaia prin masina.L-a inceput am dat doar rahatul si era sa blochez masina. Avand consistenta aceea lamaia il ajuta sa nu mai fie asa gros si lipicios.La sfarsit am dat si nuca prin masina apoi am amestecat cu o lingura de lemn toate ingredientele.
Untul lasat la temperatura camerei l-am taiat cubulete. Am mixat cu paletele de aluat (acelea spirala) toate ingredientele cu untul. Nu folositi paletele celelalte caci e foarte groasa crema si mai mult va incurca.
Este foarte gustoasa crema asta si atat de simpla. Lamaia echilibreaza dulceata rahatului. Daca doriti mai acrisoara crema mai adaugati o lamaie. Mie mi-a placut foarte mult.
Pofta buna!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu