7 decembrie 2011

Amandina

De mult timp vroiam sa fac amandina, preferata majoritatea cunostintelor mele.Si ieri mi-am luat inima-n dinti si am trecut la treaba ca am amanat prea mult.Ingrediente:

Blat:
6 oua
5 linguri zahar
6 linguri faina
4 linguri cacao
esenta de rom

Crema:
1 pachet unt
1 ciocolata cu lapte
100ml frisca lichida

Sirop:

1 cana apa
5 linguri zahar
esenta de rom

Glazura

1 plic zahar pudra
2 linguri cacao
apa

Am batut ouale separat.Albusurile le-am batut spuma cu un praf de sare si galbenusurile cu zaharul pana si-au dublat volumul.Am adaugat cacao si faina apoi am pus compozitia intr-o tava mica.Am lasat la copt pana a trecut testul cu scobitoarea la 155 grade.

Pentru sirop am fiert apa cu zaharul si esenta si l-am lasat sa se raceasca.

Pentru crema am lasat untul la temperatura camerei iar ciocolata am topit-o in frisca lichida pe baie de aburi.Cand frisca si ciocolata s-au racit am turnat-o in fir subtire peste unt si in timpul asta am mixat la viteza medie.

Cand blatul s-a racit l-am taiat pe jumatate si l-am insiropat forte bine.Mai intai am insiropat prima foaie, am turnat crema si apoi am insiropat si a doua foaie astfel incat sa o pot monta peste crema si sa nu raman cu ea in mana.

Glazura am facut-o din zaharul pudra amestecat cu cacao si apa.Am combinat mai intai cacao si zaharul iar apa am adaugat-o  putin cate putin  in timp ce amestecam ingredientele astfel incat sa iasa o crema lucioasa si nu lichida.

Glazura am turnat-o peste prajitura si am ornat cu ciocolata alba topita si cateva floricele din crema ramasa.
Nu necesita mult timpsi nici nu e migaloasa...sigur vor mai urma multe amandine.












2 comentarii: