1 noiembrie 2011

Saratele

Reteta asta o stiu de cand nici macar nu eram la liceu.Am multe amintiri frumoase legate de reteta aceasta pe care la vremea aia le faceam intr-o forma de fonta cred, direct pe aragaz.Am cautat foma din aceea ani si tot nu am gasit.Faceam saratelele astea la tara unde aveam branza din belsug, lapte batut la fel, faina gratis...cumparam doar margarina sau untul.Faceam foarte multe...aproape un lighean si le luam cu noi la plaja la Dunare.Dar cum astea sunt vremuri apuse reteta de azi am facut-o asa:

branza veche si sarata de oaie (am avut cam 350g)
1 pachet margarina/unt
2 oua
1 iaurt mic (merge si samantana sau un iaurt mai gras)
seminte de chimen si mac
cascaval ras
faina cata intra (cam 500g) pana devine un aluat mai tare (dar nu prea tare)
1 ou batut

Am dat pe razatoarea mare branza.Daca untul/margarina e rece merge si el/ea dat/a pe razatoarea mare.Margarina mea de la piata pana acasa a fost la fix ca si temperatura.Am adaugat-o peste branza.La fel si ouale, cateva seminte de chimen si iaurtul.Le-am amestecat bine si am inceput sa adaug faina pana ce aluatul a devenit bun de modelat.L-am impachetat intr-o folie de aluminiu si l-am dat la rece pentru 30 de minute.Dupa jumatatea de ora am inceput sa intind aluatul cu sucitorul.Nu trebuie nici prea subtire dar nici foarte gros.Peste foaia intinsa am uns cu ou batut pentru ca semintele si cascavalul sa se ''lipeasca'' mai bine.Am taiat fasii cu cutitul pentru pizza si am copt aproximativ 15 minute la 180 grade fiecare tava.Au iesit 4 tavi din compozitia de mai sus...insuficiente pentru pofta mea nebuna.Data viitoare o sa fiu mai atenta la detalii si poate gasesc si forma de covrigei caci aluatul e potrivit si pentru ei.










2 comentarii:

  1. Trebuie sa fie foarte gustoase,cam asa ceva facea si mama mea,eu n-am facut niciodata!
    Pupici si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie sa incerci!Ieri nu m-am mai putut opri din mancat:))

    RăspundețiȘtergere