20 septembrie 2011

Zacusca de vinete

Zacusca este pentru mine in top 10 preparate culinare preferate.Din cele cumparate nu pot sa spun ca am gasit una care sa-mi placa sau sa se apropie de cea preparata in casa.Din Bulgaria am cumparat una acum vreo 3 ani care chiar se incadra in standardele mele.La noi nu se gaseste si din nefericire nici nu am mai ajuns pe acolo...asa ca facem acasa.
Eu am adaptat cantitatile de ceapa, ardei si rosii in functie de cate vinete coapte am avut.Am incercat sa fie aproape egale.Ce as pune mai putin este ardeiul copt.Mie din cauza lui mi se pare ca nu se mai simte gustul de vinete.Am facut asa:

1 masura vinete coapte (la mine a fost o farfurie mai adanca
1 masura ceapa tocata marunt
1 masura si jumatate de rosii taiate cuburi
1/2 masura ardei copt (ardei sigur am avut 1kg)
ulei...eu am pus cam 1 ceasca
sare, piper, piper boabe
Am calit ceapa in ulei pana era translucida.Am adaugat adeiul copt si l-am calit cu ceapa pentru 1-2 minute.Apoi am repetat cu vinetele si la sfarsit rosiile.Am adaugat sare, piper si boabele de piper si am fiert pentru 1 ora si jumatate pana a mai scazut si s-a legat.Cine doreste pentru iarna sa adauge putin conservant.La noi a fost pe post de mancarica si nu am dus mai departe operatiunea de sterilizat borcane si altele.Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu