6 iulie 2011

Salata de vinete coapte

Ce poate fi mai gustos decat o salata de vinete proaspat coapte?Un raspuns ar fi vinete coapte si pastrate la congelator sau orice altceva.Eu poftesc la orice vad, simt etc.Bineinteles ca pofta de vinete a venit simtind mirosul de vinete coapte ieri cand am fost la cineva in vizita.Azi m-am pus pe treaba...doar nu era sa stau cu gandul la ele, nu?Am gasit vinete in piata direct de la tarani, mai scumpe putin decat la intermediari dar macar erau direct de la sursa.Am observat ca nu toata lumea coace vinetele pe flacara, unele persoane le coc in cuptor iar la un restaurant turcesc mi-a spus unul din bucatari ca ei le prajesc direct in coaja si apoi le scot miezul si fac salata.Eu raman la metoda mea chiar daca fac cam multa murdarie prin bucatarie, e mai cald....dar merita!

4 vinete maricele
2 cepe potrivite
2-3 lingurite de ulei de masline
1 lingurita smanatana (eu am avut una cu 30%)
 sare
rosii pentru decor
Am copt vinetele cam 45 de minute.O vanata pentru fiecare ochi de aragaz.Le-am curatat, scos miezul si le-am lasat sa se scurga pentru o jumatate de ora.Eu am avut o strecuratoare de metal (singura cu gauri foarte mici) dar nu o recomand pentru ca oxideaza vinetele in ea.Cand am vazut ca li se schimba culoarea le-am mutat in alta strecoratoare de palstic.Dupa ce s-au scurs bine le-am tocat cu un cutit, si amestecat cu ceapa tocata marunt, uleiul de masline, smanatana (care le albeste putin) si sarea.Se servesc cu rosii (cui ii place)....sau simple.Cine prefera cu maioneza poate sa inlocuiasca smantana cu maioneza.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu