8 iunie 2011

Creier pane

PAsta a fost chiar o provocare.Eu nu mananc lucruri ca organe, creier, pulpe, aripioare si multe altele.Dar am tinut mortis sa incerc un pane diferit de clasicul ou batut si faina.Acesta este paneul de la originalul fish and chips dintr-o carte cu retete traditionale din Marea Britanie.Daca nu vedeam reteta in carte nu as fi banuit in 100 de ani cum fac paneul acela minunat.
Paneul este de fapt un aluat facut dintr-un cub de drojdie, bere si faina.Ca si cantitati eu am folosit un cub intreg de drojdie pe care l-am dizolvat in bere si am completat cu faina pana s-a facut ca o smantana.Apoi se lasa la temperatura camerei pentru o ora.Isi va dubla volumul ca maiaua de cozonac.
500g creier de porc l-am fiert pentru 10 minute in apa cu sare si o lingura de otet.L-am scos si l-am lasat sa se raceasca.Creierul l-am dat mai intai prin faina apoi in aluat.Am facut cateva bucati si in paneul clasic(ou batut si faina) dar de departe au fost mai interesante ca si aspect cele in aluat.Ca si gust...juriul vine mai tarziu si va delibera...dar sunt sigura ca voi primii o bila alba.



3 comentarii:

  1. Chiar acum incep sa-l fac,aluat cu bere am mai facut dar fara drojdie.Vin cu impresii in seara asta...
    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. interesant! de invidiez pentru cartea de bucate :P...dar ma consolez cu faptul ca postezi retete minunate :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa rau mi-a parut ca nu am reusit sa cumpar mai multe..la ei reducerea e reducere si as fi facut multe achizitii bune daca nu trebuia sa car 60kg de bagaje (multe inutile:)).Am sa incerc sa le cumpar online...dar multe nu expediaza in alte tari..dar eu mai incerc.

    RăspundețiȘtergere