14 februarie 2011

Prajitura alba ca zapada

Pentru foi:
3 oua
12 linguri de lapte
150 g margarina/unt
6 linguri de zahar
1 lingurita amoniac stins cu zeama de lamaie sau otet
500g faina

Crema:
300g unt
2 plicuri puding de vanilie
1 lamaie
coaja de la o lamaie
Cantitatea de mai sus este ideala pentru 3 foi coapte pe dosul tavii.Mie mi-a ramas multa crema de la prajitura valurile Dunarii si am mai facut un plic de pudding cu un pachet de unt.A fost prea multa si destul de mult unt.Eu data viitoare sigur o fac cu 300g unt si doua plicuri de puding.
Cantitatile de sus pentru foi sunt luate dintr-o reteta mai veche.Eu data viitoare o voi face cu cantitatile de sus si inca jumatate.O sa le fac mai groase, pentru ca la cantitatile scrise mai sus ies ca un biscuite.A iesit foarte buna dar neaparat lasata peste noapte.Eu am invelit-o si in folie de plastic.De dimineata a fost perfecta, foile s-au mai "inmuiat" si crema era foarte buna rece.

Foile le-am preparat asa: am batut ouale cu zaharul.Am adaugat untul topit, laptele si amoniacul stins.Compozitia lichida am adaugat-o in faina.Cred ca am mai adaugat vreo 50g de faina, pana a fost aluatul moale.L-am impartit in 3 parti egale.Pe fundul tavii am asezat hartie de copt si foaia intinsa.Stau la copt cam 10 minute la foc potrivit.Eu tot la treapta 2 am tinut cuptorul.

Crema am preparat-o conform instructiunilor de pe pachet si cand s-a racit am mixat-o cu untul, zeama si coaja de lamaie.
Schema de asmblare e simpla,Foaie, crema, foaie, crema si foaie.Dupa ce a stat la rece se taie bine, in ce forma doreste fiecare si se mai pudreaza cu zahar pudra.













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu