3 ianuarie 2011

Sarmale

Cum fiecare cioara isi lauda puiul asa sunt eu de parere ca sarmale cum face mama nu mai face nimeni.La fel si cu zacusca.
Acestea au fost sarmalele noastre pentru masa de Craciun facute din carne de porc de la mamaie si cu varza murata din productia proprie.Noi facem sarmalele din jumatate carne de porc si jumatate carne de vita.


1 kg carne de porc

1 kg carne de vita
4 cepe
2 cani de orez
sunculita sau kaizer

cimbru, sare, piper, delikat
 bulion
varza murata

Eu nu calesc ceapa atunci cand pregatesc sarmalele si nici orezul.Orezul l-am lasat in apa cateva ore.
Am taiat ceapa si am amestecat-o cu carnea, orezul, cimbrul, sarea si piperul.Am framantat putin compozitia sa se uniformizeze toate ingredientele apoi am inceput sa infasuram sarmalele in foile de varza.
In cratita de sarmale am pus pe fund varza acra taiata fasii ca pentru salata si peste ea am asezat sarmalele.Printre sarmalute am asezat cubulete de salninuta si de kaizer afumat.
Le-am lasat la foc mic pe aragaz si inainte de a le baga la cuptor am facut din bulion si putina apa un "sos" si l-am turnat peste sarmale.
Au stat la cuptor cam 3 ore la foc mic iar spre final l-am dat putin mai tare.
Despre gust ce sa mai zic...eu as manca sarmale dimineata, pranz si seara....





2 comentarii:

  1. Ingenios mod de asezare a sarmalutelor;bravo!insa,incearca sa pui orez mai putin

    RăspundețiȘtergere
  2. o sa incerc, dar daca ar fi sa aleg intre carne si orez, aleg orezul;))

    RăspundețiȘtergere